„Budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego”
Droga ekspresowa S5 to jedna z największych inwestycji realizowanych w kraju. Trasa biegnąca z południa w kierunku północnym spinać będzie cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju. Droga S5 przebiegać będzie od autostrady A1 w Nowych Marzach koło Grudziądza do Mielna na granicy z Wielkopolską.
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w powiecie nakielskim i żnińskim, na terenie gmin: Żnin, Szubin.
Budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego” realizowana jest z podziałem na siedem odcinków:
Odcinek 1 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Nowe Marzy” (bez węzła) do węzła „Dworzysko” (z węzłem) o długości około 23,3 km;
Odcinek 2 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Dworzysko” (bez węzła) do węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) o długości około 22,4 km;
Odcinek 3 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) do węzła „Tryszczyn” (z węzłem) o długości około 14,7 km;
Odcinek 4 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Tryszczyn” (bez węzła) do węzła „Białe Błota” (bez węzła) o długości około 13,5 km;
Odcinek 5 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Białe Błota” (bez węzła) do węzła „Szubin” (bez węzła) o długości około 9,7 km;
Odcinek 6 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Szubin” (z węzłem) do węzła „Jaroszewo” (z węzłem) o długości około 19,3 km;
Odcinek 7 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Jaroszewo” (bez węzła) do granicy województwa o długości około 25,1 km.
Orientacyjna lokalizacja projektu na mapie Polski:
Orientacyjna lokalizacja na mapie województwa:
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego
o dużych prędkościach podróży; - wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznym
Opis inwestycji:
Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko - pomorskiego, w powiatach: nakielskim i żnińskim, na terenach gmin Szubin i Żnin.
Zakres robót objętych umową:
Budowę drogi ekspresowej S-5 o długości około 19,3 km o następujących parametrach technicznych:
-
klasa drogi - S o prędkości projektowej 100 km/h (na obwodnicy Szubina 80 km/h)
-
obciążenie nawierzchni - 115kN/oś
-
kategoria ruchu - KR6 (KR7)
-
ilość jezdni - 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
-
szerokość pasa ruchu - 3,50m o szerokość pasa awaryjnego - 2,5m,
-
szerokość pasa dzielącego z opaskami - 12,00m, (docelowo 5,0 m),
-
klasa obciążeń obiektów - A + Stanag 150
Zamówienie obejmuje w szczególności następujące roboty budowlane:
- Budowę 3 węzłów drogowych
- Przebudowę Przebudowę istniejącego węzła (włącznie w nowobudowany uklad drogowy) – 1 węzłów
- Budowę obiektów inżynierskich (WS, MS, WD, PG, PZ)
- Budowę i przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, budowę chodników, ścieżek rowerowych
i zatok autobusowych - Budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej
- Budowę i przebudowę oświetlenia drogowego
- Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad, oświetlenia, ogrodzenia
- Budowę Obwodu Utrzymania Drogi
- Budowę systemu osłony meteorologicznej
- Budowę zasilania dla oświetlenia, przepompowni, systemu osłony meteorologicznej
- Budowę kanału technologicznego
- Budowę kanalizacji teletechnicznej dla systemu zarządzania ruchem
- Budowę urządzeń do zarządzania ruchem
- Budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową grawitacyjną i ciśnieniową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, drenaż, osadniki i separatory, przepompownie wód deszczowych, grodzie i zastawki i inne.
- Budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych.
- Przebudowę cieków wodnych oraz rowów i urządzeń melioracyjnych, oczyszczenie, udrożnienie i właściwe zabezpieczenie (odcięcie) istniejących urządzeń melioracyjnych
i odbiorników w celu skutecznego działania urządzeń melioracyjnych przejmujących wody z terenu i z pasa drogowego. - Przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Wycinkę zieleni.
- Zagospodarowanie terenu zielenią.
- Budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in. sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci telekomunikacyjnej, sieci elektroenergetycznej wysokiego, średniego i niskiego napięcia, sieci gazowej wysokiego, średniego i niskiego ciśnienia związaną z likwidacją kolizji.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. ogrodzeń, wygrodzeń naprowadzających, przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych.
- Rozbiórkę obiektów budowlanych.
- Budowę i przebudowę innych obiektów i urządzeń wyżej nie wymienionych.
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp.
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy,
w tym zimowe utrzymanie. - Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia drogi ekspresowej do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu do użytkowania i zmianą organizacji ruchu
w szczególności oznakowania kierunkowego. - Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
- Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do nowobudowanego układu komunikacyjnego (odcinka nr 5 i 7) wraz z ze zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
- Wszelkie inne roboty i opracowania jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
Poniżej plan orientacyjny Odcinka 6 wraz z opisami węzłów oraz skrzyżowań: