Od czwartku 1 lutego prowadzone były prace końcowe związane z przesunięciem schronu bojowego, który znajdował się w kolizji z nowobudowaną drogą ekspresową S5. Schron bojowy znajdujący się w pobliżu miejscowości Dąbrówka Słupska był elementem fortyfikacji Armii „Poznań”. Główna linia obrony Armii Poznań przebiegała na tym odcinku od Władysławowa nad Notecią – wzdłuż łańcucha jezior żnińskich – do jeziora Wiecanowskiego. Prace na tym odcinku prowadziły pododdziały 26 Dywizji Piechoty od początku sierpnia 1939 r. Wykonano zasieki z drutu kolczastego, rowy przeciwczołgowe oraz schrony bojowe. We wrześniu 1939 r. nie prowadzono jednak walk obronnych na tym odcinku. 26 Dywizja Piechoty i batalion Obrony Narodowej Żnin wycofały się w dniu 5.09.1939 r. na linię jezior barcińskich i w rejon Inowrocławia. Schron bojowy jest to tzw. tradytor dwustronny ( stały element fortyfikacji przeznaczony do prowadzenia ognia bocznego), zasypany. Obiekt położony był między szosą a byłym torowiskiem linii kolejowej, na północny wschód od Dąbrówki Słupskiej.  

Schron bojowy został przesunięty na torze nasuwczym o około 34 metry w kierunku wschodnim. Tor wykonany został z ław żelbetowych monolitycznych wylewanych etapami celem zachowania stateczności budowy. Obiekt ułożony na ruszcie stalowym poruszał się na tzw. przekładkach ślizgowych układanych na przygotowanym torze. Szacunkowy ciężar obiektu to 180T.  

Wokół schronu powstanie miejsce parkingowe, dzięki czemu możliwe będzie zatrzymanie się i zwiedzenie  przesuniętego obiektu.